Sant Jordi

30 Abril 2011 § 1 Comentari

Va ser diferent, del tot. L’any passat volava cap a Mallorca amb uns amics que em feien de fans -a lo Irslas Balearees– mentre jo intentava dissimular la meva vergonya buscant mirades de complicitat. És difícil sortir de la closca, de les paraules que t’han servit d’escut durant anys i haver de reconèixer que són la teva protecció solar, que et fa por la capa d’ozó i el forat negre. I, sobretot, que et crea vertígen mirar-les, a totes elles, tan de prop.

Dissabte passat, però, havia passat un any. No he crescut massa més, encara no em sobra cap centímetre, però almenys han trascorregut alguns metres entre la metamorfosi i la papallona. Comença a prendre el vol. Comença a ser una mica més miop. I, de tant en tant, fa alguna regressió.

Després d’una bona ploguda, com si hagués de cremar l’etapa final, aquest Sant Jordi es va anar omplir de persones entranyables durant tot el dia: la dolçor de n’Antònia Vicenç, companya de taules, el retrobament amb na Marga Melià, la descoberta d’en Miquel Àngel Lladó i el seu commovedor relat de l’Inquilí del gel, entre tants!

Sa meva nina i el seu llibre Un nas de dos pams. El meu germà bessó que es va equivocar de néixer cinc anys abans. Les amigues de l’escola, una barcelonina veïna que passava per allà. Fins i tot, l’al·lota que semblava domadora de circ en lloc de venedora de llibres. Tot i tothom va ser tan especial que fins i tot m’ha emmudit.

Una vegada a l’aeroport, les maletes feixugues, el meu bucle –Clint Eastwood, Icebergs i gèisers, Calgary 88– i una capsa de ducados abandonada per una possible guiri que no sabia quin tabac comprar, em van deixar l’ànima una mica més plena i l’enyor un poc desrovellat.

Ho llegiu o no. Ja ho sabreu. Gràcies per fer d’aquesta armadura, un metamorfosi plena de colorins!

Tagged:

§ One Response to Sant Jordi

Deixa un comentari

What’s this?

You are currently reading Sant Jordi at Metamorfosi de colors.

meta

